Українська мова


УКРАЇНСЬКА МОВА  5 клас

13.03. 2020
УКРАЇНСЬКА МОВА, 5 клас
ТЕМА. Узагальнювальне слово в реченні з однорідними членами. Двокрапка і тире при узагальнювальних словах у реченнях з однорідними членами.
ЗАВДАННЯ. Опрацювати матеріал  с. 162 – 163, зробити вправи 436 – 440.
ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ. Вивчити правила с. 162 – 163, зробити вправу 441.
ІНФОРМАЦІЮ ПРО ВИКОНАННЯ У ПРИВАТНІ ПОВІДОМЛЕННЯ (viber)
До  16.03.2020

 16.03. 2020
УКРАЇНСЬКА МОВА, 5 клас
ТЕМА. Двокрапка і тире при узагальнювальних словах у реченнях з однорідними членами. Тренувальні вправи.         
ЗАВДАННЯ. Повторити матеріал  с. 162 – 163, зробити вправи 442 – 446.
Творчий диктант на розширення речень шляхом уведення в них узагальнювальних слів
Вставити в речення з однорідними членами узагальнювальні слова. Записати утворені речення, пояснити розділові знаки в них.
Нема на світі кращого місця, ніж рідний край! У ньому є ліси сади байраки. Кудись летять гуси журавлі лебеді. Щебечуть під небесами ластівки жайворонки й овчарики. По садах цвітуть вишеньки черешеньки груші та яблуні. У полі пахне материнкою чебрецем горицвітом. Уздовж лісових доріжок дозрівають полуниці смородина ожина (З журналу).

Моделювання речень з однорідними членами
Доповнити речення однорідними членами, уставляючи потрібні розділові знаки: двокрапку і коми.
1) … повсюди лежала роса.
2) Уранці пахло нектаром польових квітів … .
3) … різними кольорами переливався ліс над річкою.
4) Почувся передсвітанковий перегук лісових пташок … .
З’ясувати синтаксичну роль узагальнювальних слів і частини мови, якими вони виражені.
Визначити граматичні основи. Знайти речення, що складається з одного головного члена. Накреслити його схему.
ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ. Повторити правила с. 162 – 163, зробити вправу 447.
ІНФОРМАЦІЮ ПРО ВИКОНАННЯ У ПРИВАТНІ ПОВІДОМЛЕННЯ (viber)
До  18.03.2020



18.03. 2020; 19.03 2020
УКРАЇНСЬКА МОВА, 5 клас
ТЕМА. Розвиток мовлення № 20 – 21. Письмовий докладний переказ тексту розповідного характеру з елементами роздуму, що містить однорідні члени речення.
ЗАВДАННЯ. Опрацювати матеріал  с. 165, зробити вправу 448.
ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ. Повторити правила  с. 159 – 160, 162 – 163.
ІНФОРМАЦІЮ ПРО ВИКОНАННЯ У ПРИВАТНІ ПОВІДОМЛЕННЯ (viber)
До  20.03.2020


20.03. 2020
УКРАЇНСЬКА МОВА, 5 клас
ТЕМА.  Звертання. Непоширені й поширені звертання.
ЗАВДАННЯ. Опрацювати матеріал  с. 167 – 168, зробити вправи 451 – 454.
ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ. Вивчити правила с. 167 – 168, зробити вправу 455.
ІНФОРМАЦІЮ ПРО ВИКОНАННЯ У ПРИВАТНІ ПОВІДОМЛЕННЯ (viber)
До  30.03.2020

30.03. 2020
УКРАЇНСЬКА МОВА, 5 клас
ТЕМА.  Розділові знаки при звертанні (повторення).    
ЗАВДАННЯ. Повторити правила  с. 167 – 168.
Завдання 1
 Переписати, вставляючи пропущені букви та розставляючи пропущені розділові знаки. Звертання підкреслити.
1. Ось промінь останній!.. Прощай  в..селеє сонечко ясне! (Леся Українка.) Дощик  дощик голубий колосків не оббий... (А. Малишко). В..сну шануй, не спи, воркуй  наш голуб зозулястенький!
 (Л. Глібов.) Тужу за вами  солов’ї Вкраїни! (М. Рильський.)
2. Не щ..бечи соловейку  під вікном бл..зенько! Не щ..бечи  малюсенький  на зорі раненько!
(В. Забіла.) О гуси  гусенята!  Прилиньте нині взяти на кр..лята з..мних дітей! (М.Рильський.) А ви орли  в небі майте, мою шаблю пригадайте! (Олександр Олесь.) Я не заздрю соколові  друзі бо і сам кр..лату душу маю. (П. Воронько.)

Завдання 2
Переписати речення, на місці крапок уставляючи вибране з довідки звертання. Розставити розділові знаки.
Ой чому ти не літаєш … ? Ой чому ти не гуляєш …? (С. Руданський) Чи слово виросло з любові? Світися … в батьківському слові! (Р. Лубківський.) Зашуми … високими травами про тяжіння земне до великої правди! (О. Князенко.) Не загублю тебе я …!  Волошково, барвінково, терново повік ти будеш у мені цвісти. (Л. Литвинчук.) …! Які ви дорогі мені! (Б. Лепкий.)
Довідка.
Орле сивокрилий; хлопче чорнобривий. Правдо. Наша пісне. Рідна мово. Згадки з дитячих ранніх літ.
ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ. Повторити правила с. 167 – 168, зробити вправу 456.
ІНФОРМАЦІЮ ПРО ВИКОНАННЯ У ПРИВАТНІ ПОВІДОМЛЕННЯ (viber)
До  01.04.2020



03.04.2020; 06.04.2020
УКРАЇНСЬКА МОВА, 5 клас
ТЕМА. Контрольний докладний переказ художнього тексту розповідного характеру з елементами роздуму.
ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ. Повторити правила  з  теми «Звертання. Розділові знаки при звертанні».

08.04.2020
УКРАЇНСЬКА МОВА, 5 клас
ТЕМА. Розвиток мовлення. Аналіз письмового переказу.
ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ. Повторити правила  з  теми «Звертання. Розділові знаки при звертанні».

09.04.2020
УКРАЇНСЬКА МОВА, 5 клас
ТЕМА. Ознайомлення з найбільш уживаними вставними словами  та сполученнями слів.
ЗАВДАННЯ. Опрацювати матеріал  с. 169, зробити вправи  457 – 460.
ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ. Вивчити  правила  с. 169, зробити вправу 461.
ІНФОРМАЦІЮ ПРО ВИКОНАННЯ У ПРИВАТНІ ПОВІДОМЛЕННЯ (viber)
До  10.04.2020

10.04.2020
УКРАЇНСЬКА МОВА, 5 клас
ТЕМА.  Вставні слова. Виділення вставних слів на письмі комами.
ЗАВДАННЯ. Опрацювати матеріал  с. 170 – 171, зробити вправи 462 – 465.
ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ. Вивчити правила с. 170 - 171, зробити вправу 466.
ІНФОРМАЦІЮ ПРО ВИКОНАННЯ У ПРИВАТНІ ПОВІДОМЛЕННЯ (viber)
До  13.04.2020

13.04.2020
УКРАЇНСЬКА МОВА, 5 клас
ТЕМА.  Розвиток мовлення. Лист до рідної людини з  використанням звертань та вставних слів.
ЗАВДАННЯ. Опрацювати матеріал с. 172, зробити вправи 467 – 468.
ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ.  Зробити вправу 469.
ІНФОРМАЦІЮ ПРО ВИКОНАННЯ У ПРИВАТНІ ПОВІДОМЛЕННЯ (viber)
До  15.04.2020

15.04.2020
УКРАЇНСЬКА МОВА, 5 клас
ТЕМА.  Складні речення з безсполучниковим і сполучниковим зв'язком.
ЗАВДАННЯ. Опрацювати матеріал  с. 174, зробити вправи 470 - 474.
ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ. Вивчити правила с. 174, зробити вправу 475.
ІНФОРМАЦІЮ ПРО ВИКОНАННЯ У ПРИВАТНІ ПОВІДОМЛЕННЯ (viber)
До  17.04.2020

17.04.2020
УКРАЇНСЬКА МОВА, 5 клас
ТЕМА.  Кома між частинами складного речення, з'єднаними безсполучниковим і сполучниковим зв'язком.
ЗАВДАННЯ. Опрацювати матеріал  с. 176, зробити вправи 477 –480.                                            ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ. Вивчити правила с. 176, зробити вправу 481.
ІНФОРМАЦІЮ ПРО ВИКОНАННЯ У ПРИВАТНІ ПОВІДОМЛЕННЯ (viber)
До  22.04.2020

22.04.2020
УКРАЇНСЬКА МОВА, 5 клас
ТЕМА.  Тренувальні вправи.
ЗАВДАННЯ. Опрацювати матеріал  с. 178, зробити вправу 482.                                                      
ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ.  Зробити вправу 483.
ІНФОРМАЦІЮ ПРО ВИКОНАННЯ У ПРИВАТНІ ПОВІДОМЛЕННЯ (viber)
До  23.04.2020

23.04.2020
УКРАЇНСЬКА МОВА, 5 клас
ТЕМА.  Розвиток мовлення. Ділові папери. Оформлення конверта (або адреси на поштовій листівці).
ЗАВДАННЯ. Зробити вправу 484.                                                                                                        ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ.  Зробити вправу 485.
ІНФОРМАЦІЮ ПРО ВИКОНАННЯ У ПРИВАТНІ ПОВІДОМЛЕННЯ (viber)
До  24.04.2020

24.04.2020
УКРАЇНСЬКА МОВА, 5 клас
ТЕМА.  Узагальнення вивченого з розділу «Відомості із синтаксису та пунктуації».
ЗАВДАННЯ. Зробити вправи 501, 502.                                
ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ.  Підготуватися до контрольної роботи  з теми «Відомості із синтаксису й пунктуації (речення з однорідними   членами, звертаннями та вставними словами)».
Зробити вправу 505.
ІНФОРМАЦІЮ ПРО ВИКОНАННЯ У ПРИВАТНІ ПОВІДОМЛЕННЯ (viber)
До  27.04.2020

УКРАЇНСЬКА МОВА
27.04.2020
УКРАЇНСЬКА МОВА, 5 клас
ТЕМА. Контрольна робота № 7 (тести). Відомості із синтаксису й пунктуації (речення з однорідними   членами, звертаннями та вставними словами).
ЗАВДАННЯ. Тести.
ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ. Повторити правила  з  теми «Відомості із синтаксису й пунктуації (речення з однорідними   членами, звертаннями та вставними словами).  

29.04.2020
УКРАЇНСЬКА МОВА, 5 клас
ТЕМА. Пряма мова. Розділові знаки  в реченнях із  прямою мовою.
ЗАВДАННЯ. Опрацювати матеріал  с. 179 – 180, зробити вправи  487 – 489.
ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ. Вивчити правила с. 179 – 180, зробити вправу 491.
ІНФОРМАЦІЮ ПРО ВИКОНАННЯ У ПРИВАТНІ ПОВІДОМЛЕННЯ (viber)
До 04.05.2020

04.05.2020
УКРАЇНСЬКА МОВА, 5 клас
ТЕМА. Розділові знаки  в реченнях із  прямою мовою. Тренувальні вправи.
ЗАВДАННЯ. Повторити матеріал  с. 179 - 180, зробити вправи  492, 493.
ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ. Повторити   правила  с. 179 - 180, зробити вправу 494.
ІНФОРМАЦІЮ ПРО ВИКОНАННЯ У ПРИВАТНІ ПОВІДОМЛЕННЯ (viber)
До 06.05.2020

06.05.2020
УКРАЇНСЬКА МОВА, 5 клас
ТЕМА.  Контрольна робота (диктант).
ЗАВДАННЯ. Текст диктанту
ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ. Повторити правила с. 179 - 180.

07.05.2020
УКРАЇНСЬКА МОВА, 5 клас
ТЕМА. Діалог. Тире при діалозі.
ЗАВДАННЯ. Опрацювати матеріал с. 183, зробити вправи 495 – 497.
ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ.  Вивчити правила с. 183, зробити вправу 499.
ІНФОРМАЦІЮ ПРО ВИКОНАННЯ У ПРИВАТНІ ПОВІДОМЛЕННЯ (viber)
До  08.05.2020

08.05.2020
УКРАЇНСЬКА МОВА, 5 клас
ТЕМА.  Тренувальні вправи.
ЗАВДАННЯ. Повторити матеріал  с. 183.
Завдання 1. Прочитати, правильно інтонуючи репліки діалогу. Пояснити, що називається реплікою. Вказати слова автора. Прокоментувати вживання розділових знаків.
1. Стоїть і гірко плаче Надя:
- Віддайте булку з маслом, дядю!
- Та я ж не брав, дівчатко миле…
- А ви на неї, дядьку, сіли!
2. - Чи знаєте ви, - фізик учнів пита,-
Як створює світло звичайна вода?
- Та знаємо! -  Петрик кивнув головою, -
Забруднені вікна помити водою.
Завдання 2.  Переписати діалог, членуючи його на репліки та  розставляючи розділові знаки. Вказати звертання та вставні слова.
1. Ти спиш, Семене, при вікні  Ні То  може  плачеш в тишині Ні  А двійок не було в ці дні  Ні  То просто думаєш дивак Так  Одержав вісті ти сумні Ні Про що ж ти думаєш Семене Щоб відчепився ти від мене
2. Ти подивись на свою одежу  Я ж тебе просила не перестрибувати через калюжу А я  мамо і не перестрибнув…
3авдання 3. Скласти й розіграти діалог про нещодавно прочитану книжку. Обов’язково назвати заголовок книжки та ім’я її автора. Передати власне враження від прочитаного. Використати подані речення  та  частини речень.
Хочу поділитися своїми враженнями… Я з інтересом прочитав ...  Назва здається знайомою… Зміст, двома словами, такий… Чи не було знято за книжкою кінофільм? Надзвичайно цікавим є… Викликає співчуття… А мене вразило те, що… Примушує замислитись… Надовго запам’ятовується… Не може не викликати захоплення… Раджу тобі прочитати ... При нагоді переглянь кінофільм… Я порадив би тобі взяти цю книжку в бібліотеці.
ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ. Повторити правила с. 183, зробити вправу 500.
ІНФОРМАЦІЮ ПРО ВИКОНАННЯ У ПРИВАТНІ ПОВІДОМЛЕННЯ (viber)
До  13.05.2020

УКРАЇНСЬКА МОВА
13.05.2020
УКРАЇНСЬКА МОВА, 5 клас
ТЕМА. Пряма мова. Діалог. Розділові знаки при них. Тренувальні вправи.
ЗАВДАННЯ. Повторити  правила с. 179 – 180, 183.
Бесіда з метою діагностування рівня навчальних досягнень учнів з теми “Пряма мова. Діалог”.
— Яка будова речення з прямою мовою?
— Що спільного і відмінного мають у своїй будові речення з прямою мовою і діалог?
— Які розділові знаки ставлять у реченнях з прямою мовою, діалогом?
— Наведіть приклади речень із прямою мовою.
1.       Коментований диктант
Запишіть речення, поясніть розділові знаки при прямій мові, накресліть схеми речень.
Сковорода навчав нащадків: “Будьте обачливими у виборі друзів”. “Дружба — найнеобхідніше для життя”, — писав Арістотель. Далі він роз’яснював: “Дружба не тільки неоціненна, але й прекрасна”. “Дружба не тільки додає втіхи й чарівності життю, — доводив Плутарх, — але й зменшує страждання”.
2. Трансформація складних речень на речення з прямою мовою.
Перебудуйте складні речення на речення з прямою мовою; поясніть розділові знаки.
У вступі до підручника записано, що мова — найважливіший, найцінніший дар. Поет Максим Рильський закликає, щоб ми, як парость виноградної лози, плекали мову.
3. Творчий диктант з елементами навчального редагування.
Запишіть текст у формі діалогу, розставивши потрібні розділові знаки. Замініть слова, що повторюються, іншими, щоб уникнути повторів.
Мамо привіт! Добрий день Марійко! Як справи у школі? Усе гаразд мамо. Що нового ти дізналася сьогодні на уроках Марійко? Про дятла мамо. А що ж саме розповідали про дятла Марійко? Що дятел лікує дерева в лісі, що називають дятла лікарем лісу, що дятел дістає з-під кори дерев комах... А де ж Марійко живе дятел? Мамо а дятел живе у лісі.
4. Вправа-реконструювання (перебудова монологічного тексту в діалогічний).
Перебудуйте поданий монологічний текст в діалогічний.
Щоб записатись до бібліотеки, необхідно пред’явити учнівський квиток, заповнити формуляр. У ньому слід вказати на прізвище, ім’я, по батькові, школу, клас. Після заповнення картки слід звернутися до бібліотекаря для одержання читацького квитка.
ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ. Повторити правила  з  теми «Пряма мова. Діалог. Розділові знаки при них» с. 179 – 180, 183. Завдання на вибір:  скласти зв’язне висловлювання,  використовуючи речення з прямою мовою  АБО  скласти діалог.
ІНФОРМАЦІЮ ПРО ВИКОНАННЯ У ПРИВАТНІ ПОВІДОМЛЕННЯ (viber)
До  15.05.2020

15.05.2020
УКРАЇНСЬКА МОВА, 5 клас
ТЕМА. Узагальнення вивченого з теми «Пряма мова. Діалог».
 ЗАВДАННЯ. Повторити  правила с. 179 – 180, 183.
Завдання 1. Запишіть речення. Накресліть схеми речень.
Лисиця скаржилась одна: «І що за світ?! Скрізь ворогів стіна!» Скрипіло колесо криве: «Усяк по-своєму живе!» «Хто там?» — як музика, звучить із хати. «Бач, як міцно заснув»,— дивуються мати. Ходить вітер і пита з болем: «Де поділо ти жита, поле?»
Завдання 2. Складіть речення з прямою мовою таким чином, щоб подані словосполучення і речення виступали в ролі слів автора.
Батько говорив; матуся радила; відповідав чемно; Оленка захоплено вигукнула; дідусь спитав; командир наказав.
Завдання 3. Розставте розділові знаки в діалозі, вставте пропущені букви.
Мамо п…таю то льони цвітуть?
А мати сміют…ся
То Дніпро кажуть.
А чого він такий синій?
Від неба кажуть.
ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ. Підготуватися до контрольної роботи з  теми «Пряма мова. Діалог. Розділові знаки при них». Скласти й записати діалог «Цікавий день» (до 10 реплік).
ІНФОРМАЦІЮ ПРО ВИКОНАННЯ У ПРИВАТНІ ПОВІДОМЛЕННЯ (viber)
До  18.05.2020

18.05.2020
УКРАЇНСЬКА МОВА, 5 клас
ТЕМА. Контрольна робота № 8 (тести).  Відомості із синтаксису й пунктуації (Речення з прямою мовою. Діалог).
ЗАВДАННЯ. Тести.
ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ. Повторити правила з вивчених тем.

20.05.2020
УКРАЇНСЬКА МОВА, 5 клас
ТЕМА.  Лексикологія.
ЗАВДАННЯ. Повторити правила с. 32, 33, 35, 38,41, 44, 46, зробити вправи 508 - 512.
ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ. Повторити правила з теми «Лексикологія», зробити вправу 513.
ІНФОРМАЦІЮ ПРО ВИКОНАННЯ У ПРИВАТНІ ПОВІДОМЛЕННЯ (viber)
До  21.05.2020

21.05.2020
УКРАЇНСЬКА МОВА, 5 клас
ТЕМА. Будова слова й орфографія.
 ЗАВДАННЯ. Повторити правила с.  56 – 57, 59, 62, 63 – 64, 65, 68, 69, 70 – 71, зробити вправи  514, 516, 518, 519.
ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ. Повторити правила з теми «Будова слова й орфографія», зробити вправу 520.
ІНФОРМАЦІЮ ПРО ВИКОНАННЯ У ПРИВАТНІ ПОВІДОМЛЕННЯ (viber)
До  22.05.2020



22.05.2020 
УКРАЇНСЬКА МОВА, 5 клас
ТЕМА.  Фонетика й графіка. Орфоепія й орфографія.
ЗАВДАННЯ. Повторити правила с. 80 – 81, 82, 83,84, 86,87, 89, 92, 93, 94, 97 – 98, 100 – 101, 103, 104, 107, 109, 110, 111 – 112, 115, 118, 119, 123, зробити вправи 521 - 524
ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ. Повторити правила з теми «Фонетика й графіка. Орфоепія й орфографія»,  зробити вправу 528.
ІНФОРМАЦІЮ ПРО ВИКОНАННЯ У ПРИВАТНІ ПОВІДОМЛЕННЯ (viber)
До  25.05.2020

25.05.2020
УКРАЇНСЬКА МОВА, 5 клас
ТЕМА.  Фонетика й графіка. Орфоепія й орфографія.
ЗАВДАННЯ. Повторити правила с. 80 – 81, 82, 83,84, 86,87, 89, 92, 93, 94, 97 – 98, 100 – 101, 103, 104, 107, 109, 110, 111 – 112, 115, 118, 119, 123, зробити вправи 524 - 527.
ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ. Повторити правила з теми «Фонетика й графіка. Орфоепія й орфографія»,  зробити вправу 528.
ІНФОРМАЦІЮ ПРО ВИКОНАННЯ У ПРИВАТНІ ПОВІДОМЛЕННЯ (viber)
До  27.05.2020



УКРАЇНСЬКА МОВА  6 клас


16.03. 2020; 17.03.2020
УКРАЇНСЬКА МОВА, 6 клас
ТЕМА. Контрольний письмовий твір-опис природи в художньому стилі на основі особистих вражень або за картиною.
ЗАВДАННЯ.
Дайте відповіді на запитання.
1.     На які типи мовлення поділяються тексти?
2.     Назвіть основні ознаки твору-опису.
3.     Чим відрізняються науковий та художній описи природи?
4.     Пригадайте основні ознаки художнього стилю. ( образність, поетичність, естетика мовлення, суб’єктивність сприйняття).
5.     Що називають пейзажем?
6.     Імена яких відомих художників України ви знаєте? ( Катерина Білокур, Архип Куїнджі, Іван Марчук, Микола Пимоненко та ін.)
-  Сьогодні ми пригадаємо творчий доробок відомого українського художника Сергія Івановича Васильківського, зокрема його картиною «Український пейзаж», і напишемо твір-опис за його картиною.
І. Коротке повідомлення про автора картини
Сергій Іванович Васильківський (1854 – 1917) – український живописець, пейзажист.
Сергій Іванович Васильківський народився 7 (19) жовтня 1854 року у мальовничому місті Ізюм Харківської губернії в сім'ї писаря. Середовище і оточення, в якому зростав майбутній художник на Слобожанщині, було особливо благодатним для формування його творчої особистості. Його дід- чумак, який походив з козацького роду, привив молодому Сергієві інтерес до української старовини, а матилюбов до народних пісень і фольклору.
Високо цінуючи творчу незалежність, Васильківський не зв'язував себе членством у якомусь одному об'єднанні і представляв роботи на виставки різних товариств Петербурга, Харкова, Києва. Від Академії Васильківський відійшов.
У 1900 р. організував у Харкові першу персональну виставку (120 творів). Усвідомлюючи суспільну роль мистецтва, брав участь у різних акціях ініціював і очолив оздоблення будинку Полтавського земства; був серед організаторів художнього училища у Харкові (1912). З метою збору матеріалів до альбому і розписів будинку земства у 18901900 рр. об'їздив Україну, побував на Кубані.
Для Полтавського земського будинку Васильківський виконав три великоформатні композиції, в яких постав історичний образ Полтавщини у характерних сюжетах: «Козак Голота», «Чумацький ромоданівський шлях», «Вибори полковника Мартина Пушкаря» (згоріли разом з будинком під час німецької окупації в роки війни).
ІІ. Осмислення художнього полотна (аналіз картини)
1.     Що зображено на картині?
2.     Давайте разом визначимо тему й основну думку художнього полотна.
3.     Що зобразив художник на першому плані картини, на що звертає увагу на другому плані?
4.     Яка кольорова гама картини? Чому?
5.     Яку пору року зобразив Сергій Васильківський на полотні? Чи можна визначити час доби?
6.     Хто зображений на полотні окрім природи?
7.     Описуючи цю картину, що б ви хотіли написати, які почуття передати, які емоції викликає зображення?
ІІІ. Словниково-стилістична робота
Гра «Мовний аукціон»
-  Усе, що зображене на картині, для нас це об’єкти опису. Пропоную провести гру «Мовний аукціон», щоб визначити, хто найуважніший. За дві хвилини потрібно записати якомога більше назв об’єктів, зображених на картині. (Стежки, дерева, трава, кущі, квіти, небо, хмари, тінь дерев, воли, чумаки, віз, поле)
Гра «Лінгвоживопис» .
-  Щоб описати всі ці об’єкти, пропоную зіграти у «Лінгвоживопис». Ми з вами будемо змальовувати зображені предмети, а нашими пензлями та фарбами стануть слова рідної мови.
Стежки – вузькі, широкі, звивисті, витоптані, місцями порослі, як стрічечка та ін..
Дерева – високі, стрункі, низенькі, розлогі, посохлі, буйнолисті, поодинокі.
Трава – пишна, суха, густа, польова, висока, низькоросла, зелена, пожовкла, як килим.
ІІ група
Кущі – низенькі, придорожні, темно-зелені, густі.
Квіти – польові, маленькі, білуваті, високорослі, невибагливі.
Небо – блакитне, ясне, сонячне, низьке.
Хмари – білі, густі, навислі, низькі.
ІІІ група
Тінь – густа, чітка, вказує на час доби.
Воли – втомлені далекою дорогою, білий віл, гнідий віл.
Поле  – як жовтий килим, широке, пшеничне, щедре.
-  Доберіть синоніми до слова пейзаж. (Краєвид, ландшафт)
ІV. Складання письмового твору-опису в художньому стилі за картиною С. І. Васильківського «Український пейзаж»
Скласти письмовий твір-опис за картиною, дотримуючись плану:
1.     Загальне враження від побаченого твору мистецтва.
2.     Ознаки предметів або явищ далекого і близького плану описати з використанням художніх засобів.
3.     Використання художником кольорів як засобу увиразнення основної думки твору.
4.     Естетична оцінка зображуваного.





ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ. З енциклопедії чи інших довідників випишіть опис природи у науковому стилі. Поясніть, чим він відрізняється від вашого твору-опису.
ІНФОРМАЦІЮ ПРО ВИКОНАННЯ У ПРИВАТНІ ПОВІДОМЛЕННЯ (viber)
До  18.03.2020


18. 03. 2020
УКРАЇНСЬКА МОВА, 6 клас
ТЕМА. Написання складних прикметників разом і через дефіс.
ЗАВДАННЯ. Опрацювати матеріал  с. 154 – 155, зробити вправи 408 – 412.
Тренувальна вправа.
Поясніть написання поданих слів.
Електросиловий, лісостеповий, волелюбний, машинобудівний, контрольно-вимірювальний, деревообробний, важкохворий, загальнодержавний, південно-східний, північно-західний.
Розподільний диктант.
Запишіть складні прикметники у два стовпчики: у перший — ті, що пишуться разом; у другий — ті, що пишуться через дефіс.
Військово/полонений, військово/зобов’язаний, воєнно/стратегічний, військово/морський, віце/президентський, загально/державний, генерал/губернаторський, історико/культурний, політико/економічний, вище/згаданий, трохи вище/ зазначений, глухо/німий, сліпо/глухо/німий, вузько/діалектне, двадцяти/поверховий, 125/річний, п’яти/річний.
ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ. Вивчити правила с. 154 – 155, зробити вправу 413.
ІНФОРМАЦІЮ ПРО ВИКОНАННЯ У ПРИВАТНІ ПОВІДОМЛЕННЯ (viber)
До  19.03.2020


19. 03. 2020
УКРАЇНСЬКА МОВА, 6 клас
ТЕМА. Написання складних прикметників разом і через дефіс. Тренувальні вправи.
ЗАВДАННЯ. Повторити  матеріал  с. 154 – 155, зробити вправи 414 – 415.
Тренувальні вправи.
1)    Перепишіть речення, розкриваючи дужки. Поясніть написання прикметників.
(Синьою)синьою чашею упав у глибінь ставок, а в ньому розквітають по-весняному білі хмари. Ми в’їжджаємо в шкільне подвір’я, де ясніє великими вікнами (дво)поверхова школа. Чимсь (знайомим)знайомим повіяло на мене. (Із тв. М. Стельмаха) Цвіли в полях (весняно)окі квіти, вітрець доносив пахощі здаля. (Д. Ткач) Старий вишняк лякливо коло хати закутався в (багряно)сизий плед. (Д. Луценко) А горцям кланялись не раз Шевченко й Леся (сонце)мрійна. (В. Корж)
2)    Від поданих словосполучень утворіть складні прикметники, поясніть їх написання.
Шаховий і шашковий, червоний і блакитний, солоний і кислий, підписаний нижче, дев’ять поверхів, різний тип, сто відсотків, навантажувати породу, розсіювати воду, возити вагони, загальний для всієї школи, корисний для суспільства, названий вище, гіркий і солодкий, темний синій (колір), білий, як сніг.
ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ. Повторити  правила с. 154 – 155, зробити вправу 416.
ІНФОРМАЦІЮ ПРО ВИКОНАННЯ У ПРИВАТНІ ПОВІДОМЛЕННЯ (viber)
До  30.03.2020

30. 03. 2020
УКРАЇНСЬКА МОВА, 6 клас
ТЕМА. Написання прізвищ прикметникової форми.
ЗАВДАННЯ. Опрацювати матеріал  с. 157 – 158, зробити вправи  417 – 422.
НОВИЙ ПРАВОПИС!!!
РОСІЙСЬКІ ПРІЗВИЩА
Донской → Донський
Трубецкой → Трубецький                      виняток   Лев Толстой  
ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ. Вивчити  правила с. 157 – 158, зробити вправу 423.
ІНФОРМАЦІЮ ПРО ВИКОНАННЯ У ПРИВАТНІ ПОВІДОМЛЕННЯ (viber)
До  31.03.2020



31. 03. 2020
УКРАЇНСЬКА МОВА, 6 клас
ТЕМА. Узагальнення вивченого з теми «Прикметник».
ЗАВДАННЯ. Зробити вправи  424 – 429.
ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ. Підготуватися до контрольної роботи з теми «Прикметник», виконати завдання с. 160 – 161.
ІНФОРМАЦІЮ ПРО ВИКОНАННЯ У ПРИВАТНІ ПОВІДОМЛЕННЯ (viber)
До  01.04.2020

06.04.2020
УКРАЇНСЬКА МОВА, 6 клас
ТЕМА. Контрольна робота №6 (тести). Прикметник.
ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ. Повторити правила з теми «Прикметник».

07.04.2020
УКРАЇНСЬКА МОВА, 6 клас
ТЕМА. Робота над помилками, допущеними в тестових завданнях. Числівник: загальне значення, морфологічні ознаки, синтаксична роль.
ЗАВДАННЯ. Опрацювати матеріал  с. 164 – 165, зробити вправи 430 - 435.
ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ. Вивчити правила с. 164 – 165, зробити вправу 436.
ІНФОРМАЦІЮ ПРО ВИКОНАННЯ У ПРИВАТНІ ПОВІДОМЛЕННЯ (viber).
До  08.04.2020

08.04.2020
УКРАЇНСЬКА МОВА, 6 клас
ТЕМА. Числівники кількісні (на означення цілих чисел, дробові, збірні) і порядкові.
ЗАВДАННЯ. Опрацювати матеріал  с. 168 - 169, зробити вправи 439 – 441, 446.
ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ. Вивчити правила с. 168 – 169, зробити вправу 450.
ІНФОРМАЦІЮ ПРО ВИКОНАННЯ У ПРИВАТНІ ПОВІДОМЛЕННЯ (viber)
До  09.04.2020

09.04.2020
УКРАЇНСЬКА МОВА, 6 клас
ТЕМА. Числівники прості, складні й складені. Роздільне написання складених числівників.
 ЗАВДАННЯ. Опрацювати матеріал  с. 167, зробити вправи 437 - 438.
ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ. Повторити  правила с. 164 – 165, 167. Пригадайте відомі вам історичні дати, запишіть їх словами. Прокоментуйте, які події сталися в ці роки.
ІНФОРМАЦІЮ ПРО ВИКОНАННЯ У ПРИВАТНІ ПОВІДОМЛЕННЯ (viber, messenqer, instaqram)
До  13.04.2020

13.04.2020
УКРАЇНСЬКА МОВА, 6 клас
ТЕМА. Відмінювання кількісних числівників, що означають цілі числа. Буква ь на кінці числівників і перед закінченням у непрямих відмінках.
ЗАВДАННЯ. Опрацювати матеріал  с. 171, 172, 173, зробити вправи  452 – 454, 458, 459.
ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ. Вивчити правила  с. 171, 172, 173, зробити вправу 461. 
ІНФОРМАЦІЮ ПРО ВИКОНАННЯ У ПРИВАТНІ ПОВІДОМЛЕННЯ (viber)
До  14.04.2020

14.04.2020
УКРАЇНСЬКА МОВА, 6 клас
ТЕМА. Відмінювання дробових і збірних числівників.
ЗАВДАННЯ. Опрацювати матеріал  с. 175, 176, зробити вправи  465 – 467, 469.
ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ. Вивчити правила  с. 175, 176, зробити вправу 470. 
ІНФОРМАЦІЮ ПРО ВИКОНАННЯ У ПРИВАТНІ ПОВІДОМЛЕННЯ (viber)
До  15.04.2020

15.04.2020
УКРАЇНСЬКА МОВА, 6 клас
ТЕМА. Відмінювання порядкових числівників. Написання разом порядкових числівників з  -тисячний.
ЗАВДАННЯ. Опрацювати матеріал  с. 177, 178 - 179, зробити вправи  474, 475, 477.
ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ. Вивчити правила  с. 177, 178 - 179, зробити вправу 478. 
ІНФОРМАЦІЮ ПРО ВИКОНАННЯ У ПРИВАТНІ ПОВІДОМЛЕННЯ (viber)
До 21.04.2020

21.04.2020
УКРАЇНСЬКА МОВА, 6 клас
ТЕМА. Правильне вживання числівників на позначення дат і часу.
 ЗАВДАННЯ. Опрацювати матеріал  с. 179, 180 – 181, зробити вправи  479 – 483.
ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ. Вивчити правило  с. 179, зробити вправу 484. 
ІНФОРМАЦІЮ ПРО ВИКОНАННЯ У ПРИВАТНІ ПОВІДОМЛЕННЯ (viber)
До 22.04.2020

22.04.2020
УКРАЇНСЬКА МОВА, 6 клас
ТЕМА. Узгодження числівників з іменниками.
ЗАВДАННЯ. Опрацювати матеріал  с. 182, зробити вправи  487, 489, 490, 493.
ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ. Вивчити правило  с. 182, зробити вправу 492. 
ІНФОРМАЦІЮ ПРО ВИКОНАННЯ У ПРИВАТНІ ПОВІДОМЛЕННЯ (viber)
До 23.04.2020

23.04.2020
УКРАЇНСЬКА МОВА, 6 клас
ТЕМА. Узагальнення вивченого з теми «Числівник».
ЗАВДАННЯ. Зробити вправи  495 - 498.
ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ. Підготуватися до контрольної роботи з теми «Числівник», виконати тестові завдання с. 186 – 187.
ІНФОРМАЦІЮ ПРО ВИКОНАННЯ У ПРИВАТНІ ПОВІДОМЛЕННЯ (viber)

До 27.04.2020

УКРАЇНСЬКА МОВА
27.04.2020
УКРАЇНСЬКА МОВА, 6 клас
ТЕМА. Контрольна робота №7 (тести). Числівник.
ЗАВДАННЯ. Тести.
 ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ. Повторити правила з теми «Числівник».

28.04.2020
УКРАЇНСЬКА МОВА, 6 клас
ТЕМА. Робота над помилками, допущеними в тестових завданнях. Займенник: загальне значення, морфологічні ознаки, синтаксична роль. Написання займенників із прийменниками окремо.  
ЗАВДАННЯ. Опрацювати матеріал  с. 190, 191, зробити вправи 502 – 504.
ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ. Вивчити правила с. 190, 191, зробити вправу 505.
ІНФОРМАЦІЮ ПРО ВИКОНАННЯ У ПРИВАТНІ ПОВІДОМЛЕННЯ (viber).
До  29.04.2020

29.04.2020
УКРАЇНСЬКА МОВА, 6 клас
ТЕМА. Розряди займенників за значенням: особові, зворотний. Приставний н у формах особових займенників.
ЗАВДАННЯ. Опрацювати матеріал  с. 193 – 195, 196, 197,  зробити вправи 508, 509, 511, 513.
ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ. Вивчити правила с. 193 – 195, 196, зробити вправу 516.
ІНФОРМАЦІЮ ПРО ВИКОНАННЯ У ПРИВАТНІ ПОВІДОМЛЕННЯ (viber)
До  04.05.2020

04.05.2020
УКРАЇНСЬКА МОВА, 6 клас
ТЕМА. Питальні й відносні займенники, їх відмінювання.
 ЗАВДАННЯ. Опрацювати матеріал  с. 198, 200, зробити вправи  517, 519, 522, 523.
ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ. Вивчити  правила. с. 198, 200, зробити вправу 524.
ІНФОРМАЦІЮ ПРО ВИКОНАННЯ У ПРИВАТНІ ПОВІДОМЛЕННЯ (viber)
До  05.05.2020

05.05.2020
УКРАЇНСЬКА МОВА, 6 клас
ТЕМА. Заперечні й неозначені займенники. Написання разом і через дефіс заперечних і неозначених займенників.
ЗАВДАННЯ. Опрацювати матеріал  с. 201 - 202, зробити вправи  527 – 530.
ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ. Вивчити правила  с. 201 - 202, зробити вправу 534. 
ІНФОРМАЦІЮ ПРО ВИКОНАННЯ У ПРИВАТНІ ПОВІДОМЛЕННЯ (viber)
До  06.05.2020

06.05.2020
УКРАЇНСЬКА МОВА, 6 клас
ТЕМА. Присвійні займенники, їх відмінювання.
ЗАВДАННЯ. Опрацювати матеріал  с. 205, 206, зробити вправи  537, 539, 541.
ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ. Вивчити правила  с. 205, 206, зробити вправу 542. 
ІНФОРМАЦІЮ ПРО ВИКОНАННЯ У ПРИВАТНІ ПОВІДОМЛЕННЯ (viber)
До  07.05.2020

07.05.2020
УКРАЇНСЬКА МОВА, 6 клас
ТЕМА. Вказівні й означальні займенники, їх відмінювання. Приставний н у формах вказівних займенників.
ЗАВДАННЯ. Опрацювати матеріал  с. 207 – 208, 209 - 210, зробити вправи  546, 547, 549, 551.
ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ. Вивчити правила  с. 207 – 208, 209 - 210, зробити вправу 553. 
ІНФОРМАЦІЮ ПРО ВИКОНАННЯ У ПРИВАТНІ ПОВІДОМЛЕННЯ (viber)
До 12.05.2020


УКРАЇНСЬКА МОВА
12.05.2020
УКРАЇНСЬКА МОВА, 6 клас
ТЕМА. Розвиток мовлення. Письмовий твір розповідного характеру з елементами роздуму в художньому стилі (орієнтовні теми: «Що я роблю для здійснення своєї мрії», «У чому полягає гідність людини», «Що важливіше – наполегливість чи скромність») з використанням займенників, що належать до різних розрядів.
ЗАВДАННЯ.
Повторення відомостей про стилі мовлення.
-          Які ви знаєте типи мовлення?
-          Назвіть особливості будови твору-роздуму.
-          Що таке стиль мовлення?
-          Які ви знаєте стилі мовлення?
-          Назвіть сфери застосування кож­ного з них.
-          Перевірте свої знання за табли­цею підручника.
Робота з пам’яткою
    Не підмінюй роздум іншими типами зв'язного викладу.
    Підпорядковуй головну думку (тезу) темі висловлювання.
    Не допускай мовних штампів і трафаретних початків.
    Добирай переконливі докази.
    Будуй роздум композиційно закінченим і логічним.
    Дбай про мовну виразність.
Написати твір розповідного характеру з елементами роздуму в художньому стилі на одну із запропонованих тем.
ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ. Закінчити роботу.
ІНФОРМАЦІЮ ПРО ВИКОНАННЯ У ПРИВАТНІ ПОВІДОМЛЕННЯ (viber).
До  13.05.2020

13.05.2020
УКРАЇНСЬКА МОВА, 6 клас
ТЕМА. Контрольна робота (диктант).
ЗАВДАННЯ. Текст диктанту.
ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ. Повторити правила з теми «Займенник».

18.05.2020
УКРАЇНСЬКА МОВА, 6 клас
ТЕМА. Розвиток мовлення. Аналіз письмового твору.
ЗАВДАННЯ. Робота виконується після повернення вчителем перевірених робіт.
Опрацювання учнем допущених помилок.
ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ. Закінчити роботу.
ІНФОРМАЦІЮ ПРО ВИКОНАННЯ У ПРИВАТНІ ПОВІДОМЛЕННЯ (viber)
До  19.05.2020

19.05.2020
УКРАЇНСЬКА МОВА, 6 клас
ТЕМА. Розвиток мовлення. Есе світоглядного змісту (орієнтовні теми: «Кого можна назвати патріотом рідної землі»).
 ЗАВДАННЯ.
Повторення вивченого про есе.
Есе – невеликий за обсягом твір, що має довільну побудову, у якому автор висловлює власні думки та враження з конкретного приводу. Есе не претендує на вичерпну відповідь чи категоричну позицію відносно певної теми.
 Характеристика есе. 
Створюючи есе учень (учениця):
– вільно висловлює свою думку;
– показує своє ставлення до того, про кого говорить;
– не дотримується обов’язкової форми (вступу, основної частини, висновку);
– не всебічно описує предмет чи подію;
       може лише частково, як у розмові торкатися якихось питань;
       може висловлювати опірні міркування;
– використовує образні вислови, порівняння;
– на початку може сказати про що йтиметься у його висловлюванні, про час, місце й особливості події, може подати вислів, що виражає думку або викликає різне ставлення, можна почати прислів’ям, приказкою чи мудрим висловом;
– продовження може бути схожим на оповідання, під час читання якого виникають особливі відчуття й напрошується важливий висновок;
– останній абзац має завершувати думку;
– речення можуть бути короткі й, навіть, незавершені, питальні й окличні.
 Аналіз запропонованих зразків есе.    
***
Минуло вже багато років з дня народження Тараса Шевченка, але в багатьох українських родинах є прикрашений рушником портрет Кобзаря. Жоден поет світу не зрівняється з ним у любові до рідного краю, до простої знедоленої людини. Чому саме він? Чому саме ми, українці, читаємо його поезію? «І на оновленій землі …» – линуть його слова.
***
Улітку на клумбах море квітів. Восени палають спілими ягодами шипшина, глід, барбарис, зеленіють сосни, ялини. Уздовж доріг тягнуться тополі. Багато будинків оточені туями. Як хочеться, щоб ця краса природи була вічною. Але людина часто губить природу. Чому ж так?..
***
Коли чую слово «червоний» у моїй уяві постає широка долина, укрита маками. Яка краса! Я її бачила, коли їздила з батьками відпочивати до Одеси. Ви тільки уявіть: велика, безкрайня рівна місцина, уся устелена зеленим килимом трави. А посеред неї – яскравими плямами – маки, ніби йшов маляр із червоною фарбою і розхлюпував то там, то тут по дорозі. Дмухнув вітерець – і квіти почали розпускатись.
***
Я дуже люблю подорожувати. Моя мрія – Париж. Мене приваблює Дісней-ленд. Я б відвідала космічний павільйон, побачила б чарівний палац, проїхалася б на «американських гірках». А ще більше познайомилася б із дітьми інших країн і розповіла про рідне місто Дубно, що розкинулося на берегах річки Ікви.
– Доведіть, що подані тексти – есе.
(Є міркування, вжито питальні, окличні, неповні речення; події носять незавершений характер.)
Підготовча робота до складання есе.
1.       Складемо асоціативний кущ зі словом «успіх».
Успіх (навчання, робота, ….)
2.       Пригадайте вислови про успіх.
Щастя – ключ до успіху.
Секрет успіху – наполегливість у досягненні мети.
Краще синиця в руках, ніж журавель у небі.
Творча робота учнів.
Напишіть власне есе «У чому полягає життєвий успіх».
ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ. Закінчити роботу.
ІНФОРМАЦІЮ ПРО ВИКОНАННЯ У ПРИВАТНІ ПОВІДОМЛЕННЯ (viber)
До  20.05.2020

20.05.2020
УКРАЇНСЬКА МОВА, 6 клас
ТЕМА. Узагальнення вивченого з теми «Займенник».
ЗАВДАННЯ. Повторити правила з теми «Займенник»,  зробити вправи  554 – 557.
ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ. Підготуватися до контрольної роботи з теми «Займенник»,   виконати  тестові завдання с. 214 – 215.
ІНФОРМАЦІЮ ПРО ВИКОНАННЯ У ПРИВАТНІ ПОВІДОМЛЕННЯ (viber)
До  21.05.2020

21.05.2020
УКРАЇНСЬКА МОВА, 6 клас
ТЕМА. Контрольна робота № 8 (тести). Займенник.
ЗАВДАННЯ. Тести.
ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ. Повторити правила з теми «Займенник».



УКРАЇНСЬКА МОВА  7 клас

16. 03. 2020
УКРАЇНСЬКА МОВА, 7 клас
ТЕМА. Правопис прислівників на –о,-е, утворених від прикметників і дієприкметників.
ЗАВДАННЯ. Опрацювати матеріал  с. 136, зробити вправи 385 – 387.
ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ. Вивчити правила с. 136, зробити вправу 388.
ІНФОРМАЦІЮ ПРО ВИКОНАННЯ У ПРИВАТНІ ПОВІДОМЛЕННЯ (viber, messenqer, instaqram)
До  18.03.2020

18. 03. 2020
УКРАЇНСЬКА МОВА, 7 клас
ТЕМА. Написання прислівників окремо, разом, через дефіс.  
ЗАВДАННЯ. Опрацювати матеріал  с. 137 - 138, 141, зробити вправи 390, 391, 393, 397, 404.
ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ. Вивчити правила с. 137 - 138, 141, зробити вправу 409.
ІНФОРМАЦІЮ ПРО ВИКОНАННЯ У ПРИВАТНІ ПОВІДОМЛЕННЯ (viber)
До  19.03.2020


19. 03. 2020
УКРАЇНСЬКА МОВА, 7 клас
ТЕМА. Написання прислівникових словосполучень типу: раз у раз, з дня на день.
ЗАВДАННЯ. Опрацювати матеріал  с. 143-144, зробити вправи 411 – 414, 418.
ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ. Вивчити правила с. 143 - 144, зробити вправу 419.
ІНФОРМАЦІЮ ПРО ВИКОНАННЯ У ПРИВАТНІ ПОВІДОМЛЕННЯ (viber, messenqer, instaqram)
До  30.03.2020


30. 03. 2020
УКРАЇНСЬКА МОВА, 7 клас
ТЕМА. Узагальнення вивченого з теми «Прислівник».
ЗАВДАННЯ. Зробити вправи  422,424 – 426, 429.
ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ. Підготуватися до контрольної роботи з теми «Прислівник», виконати завдання. С. 149 – 150.
ІНФОРМАЦІЮ ПРО ВИКОНАННЯ У ПРИВАТНІ ПОВІДОМЛЕННЯ (viber)
До  01.04.2020


01.04. 2020
УКРАЇНСЬКА МОВА, 7 клас
ТЕМА. Контрольна робота № 5 (тести).  Прислівник
ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ. Повторити правила з теми «Прислівник».

06.04.2020
УКРАЇНСЬКА МОВА, 7 клас
ТЕМА. Розвиток мовлення. Складання анотації на книжку з використанням прислівників.
 ЗАВДАННЯ. Опрацювати матеріал  с. 232 - 233, зробити вправу 620.
ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ. Зробити вправу 621.
ІНФОРМАЦІЮ ПРО ВИКОНАННЯ У ПРИВАТНІ ПОВІДОМЛЕННЯ (viber).
До  08.04.2020

08.04.2020
УКРАЇНСЬКА МОВА, 7 клас
ТЕМА. Аналіз контрольної роботи. Прийменник як службова частина мови і засіб зв’язку слів у словосполученні й реченні. Синонімічні й антонімічні прийменники. Прийменниково-іменникові конструкції в ролі членів речення. Види прийменників за будовою. Непохідні й похідні прийменники.      
ЗАВДАННЯ. Опрацювати матеріал  с. 154, 155, 157, зробити вправи 434 – 436, 438, 440.
ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ. Вивчити правила с. 154, 155, 157, зробити вправу 443.
ІНФОРМАЦІЮ ПРО ВИКОНАННЯ У ПРИВАТНІ ПОВІДОМЛЕННЯ (viber).
До  09.04.2020

09.04.2020
УКРАЇНСЬКА МОВА, 7 клас
ТЕМА. Написання похідних прийменників разом, окремо та через дефіс.
ЗАВДАННЯ. Опрацювати матеріал с. 158, зробити вправи  448 – 451.
ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ. Вивчити правила с. 158, зробити вправу 453.
ІНФОРМАЦІЮ ПРО ВИКОНАННЯ У ПРИВАТНІ ПОВІДОМЛЕННЯ (viber)
До  13.04.2020

13.04.2020
УКРАЇНСЬКА МОВА, 7 клас
ТЕМА. Зв’язок прийменника з непрямими відмінками іменника. Особливості вживання прийменників.
ЗАВДАННЯ. Опрацювати матеріал с. 160, 161,164, зробити вправи  457, 459, 463, 468.
ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ. Вивчити правила с. 160, 161, зробити вправу 464.
ІНФОРМАЦІЮ ПРО ВИКОНАННЯ У ПРИВАТНІ ПОВІДОМЛЕННЯ (viber)
До  15.04.2020

15.04.2020
УКРАЇНСЬКА МОВА, 7 клас
ТЕМА. Контрольний письмовий докладний  переказ розповідного тексту художнього стилю з елементами опису зовнішності людини.
ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ. Повторити правила з теми «Прийменник».

22.04.2020
УКРАЇНСЬКА МОВА, 7 клас
ТЕМА. Сполучник як службова частина мови. Види сполучників за будовою, походженням. Синонімічні й антонімічні сполучники.
ЗАВДАННЯ. Опрацювати матеріал с. 166, зробити вправи  470, 473, 474, 478.
ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ. Вивчити правила с. 166, зробити вправу 480.
ІНФОРМАЦІЮ ПРО ВИКОНАННЯ У ПРИВАТНІ ПОВІДОМЛЕННЯ (viber)
До  23.04.2020

23.04.2020
УКРАЇНСЬКА МОВА, 7 клас
ТЕМА. Використання сполучників у простому і складному реченнях: сполучники сурядності й підрядності.
ЗАВДАННЯ. Опрацювати матеріал с. 170, 171, 173, зробити вправи  482, 485 - 487.
ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ. Вивчити правила с. 170, 171, 173, зробити вправу 492.
ІНФОРМАЦІЮ ПРО ВИКОНАННЯ У ПРИВАТНІ ПОВІДОМЛЕННЯ (viber)
До  27.04.2020


УКРАЇНСЬКА МОВА
27.04. 2020
УКРАЇНСЬКА МОВА, 7 клас
ТЕМА. Написання сполучників разом та окремо. Розрізнення сполучників й однозвучних слів.
ЗАВДАННЯ. Опрацювати матеріал  с. 175, 176, зробити вправи 495, 497, 498, 503.
ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ. Вивчити правила с. 175, 176, зробити вправу 505.
ІНФОРМАЦІЮ ПРО ВИКОНАННЯ У ПРИВАТНІ ПОВІДОМЛЕННЯ (viber).
До  29.04.2020

29.04.2020; 04.05.2020
УКРАЇНСЬКА МОВА, 7 клас
ТЕМА. Розвиток мовлення. Портретний нарис у публіцистичному стилі.
ЗАВДАННЯ. Опрацювати матеріал  с. 235, зробити вправу 622.
ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ. Зробити вправу 623.
ІНФОРМАЦІЮ ПРО ВИКОНАННЯ У ПРИВАТНІ ПОВІДОМЛЕННЯ (viber).
До  06.05.2020

06.05.2020
УКРАЇНСЬКА МОВА, 7 клас
ТЕМА. Частка як службова частина мови. Частки формотворчі та словотворчі. Частки, що надають слову або реченню додаткових відтінків.
ЗАВДАННЯ. Опрацювати матеріал  с. 179, 182, зробити вправи 506 – 508, 514.
ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ. Вивчити правила с. 179, 182, зробити вправу 516.
ІНФОРМАЦІЮ ПРО ВИКОНАННЯ У ПРИВАТНІ ПОВІДОМЛЕННЯ (viber).
До  07.05.2020

07.05.2020
УКРАЇНСЬКА МОВА, 7 клас
ТЕМА. Написання часток –бо, -но, -то, -от, -таки.
ЗАВДАННЯ. Опрацювати матеріал с. 183 - 184, зробити вправи  522, 524, 527, 528.
ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ. Вивчити правила с. 183 - 184, зробити вправу 529.
ІНФОРМАЦІЮ ПРО ВИКОНАННЯ У ПРИВАТНІ ПОВІДОМЛЕННЯ (viber)
До  13.04.2020


УКРАЇНСЬКА МОВА
13.05.2020
УКРАЇНСЬКА МОВА, 7 клас
ТЕМА. Правопис часток не і ні з різними частинами мови (узагальнення).
ЗАВДАННЯ. Опрацювати матеріал  с. 186 – 187, зробити вправи 532 – 534, 536.
ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ. Вивчити правила с. 186 – 187, зробити вправу 539.
ІНФОРМАЦІЮ ПРО ВИКОНАННЯ У ПРИВАТНІ ПОВІДОМЛЕННЯ (viber).
До  18.05.2020

18.05.2020
УКРАЇНСЬКА МОВА, 7 клас
ТЕМА. Контрольна робота (диктант).
ЗАВДАННЯ. Текст диктанту.
ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ. Повторити правила з теми «Частка».

20.05.2020
УКРАЇНСЬКА МОВА, 7 клас
ТЕМА. Вигук як особлива частина мови. Групи вигуків за значенням. Дефіс у вигуках. Кома і знак оклику при вигуках.
ЗАВДАННЯ. Опрацювати матеріал  с. 190 - 191, зробити вправи 543, 545, 547, 549.
ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ. Вивчити правила с. 190 - 191, зробити вправу 551.
ІНФОРМАЦІЮ ПРО ВИКОНАННЯ У ПРИВАТНІ ПОВІДОМЛЕННЯ (viber).
До  21.05.2020

21.05.2020
УКРАЇНСЬКА МОВА, 7 клас
ТЕМА. Узагальнення вивченого з теми «Службові частини мови. Вигук».
ЗАВДАННЯ. Повторити правила з теми «Службові частини мови. Вигук», зробити вправи  552, 554, 555, 556.
ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ. Підготуватися до контрольної роботи  з теми «Прийменник. Сполучник. Частка. Вигук», виконати тестові завдання. с. 196 – 197.
ІНФОРМАЦІЮ ПРО ВИКОНАННЯ У ПРИВАТНІ ПОВІДОМЛЕННЯ (viber)
До  25.05.2020



УКРАЇНСЬКА МОВА  8 клас

16. 03. 2020
УКРАЇНСЬКА МОВА, 8  клас
ТЕМА. Розвиток мовлення.  Інтерв’ю в публіцистичному стилі.
ЗАВДАННЯ. Опрацювати матеріал  с. 213, зробити вправи 447, 448.
ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ. Повторити правила з теми «Речення зі звертаннями, вставними словами (словосполученнями, реченнями)».
ІНФОРМАЦІЮ ПРО ВИКОНАННЯ У ПРИВАТНІ ПОВІДОМЛЕННЯ (viber)
До  18.03.2020


18. 03. 2020
УКРАЇНСЬКА МОВА, 8  клас
ТЕМА. Узагальнення вивченого з теми «Речення зі звертаннями, вставними словами (словосполученнями, реченнями)».
ЗАВДАННЯ. Зробити вправи 306 – 308.
ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ. Підготуватися до контрольної роботи з теми «Односкладні речення. Неповні речення. Речення з однорідними членами, звертаннями, вставними словами (словосполученнями, реченнями)». Виконати завдання с. 140 – 141.
ІНФОРМАЦІЮ ПРО ВИКОНАННЯ У ПРИВАТНІ ПОВІДОМЛЕННЯ (viber)
До  30.03.2020

01. 04. 2020
УКРАЇНСЬКА МОВА, 8  клас
ТЕМА. Поняття про відокремлення. Відокремлені другорядні члени речення (також уточнювальні). Розділові знаки при відокремлених членах речення.
ЗАВДАННЯ. Опрацювати матеріал с. 144, 145, зробити вправи 310 – 313.
ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ. Вивчити правила с. 144, 145, зробити вправу 314.
ІНФОРМАЦІЮ ПРО ВИКОНАННЯ У ПРИВАТНІ ПОВІДОМЛЕННЯ (viber)
До  06.04.2020

06.04.2020
УКРАЇНСЬКА МОВА, 8  клас
ТЕМА. Відокремлені означення, способи їх вираження. Розділові знаки в реченнях з відокремленими означеннями.
ЗАВДАННЯ. Опрацювати матеріал  с. 147, зробити вправи 320, 321, 327, 328.
ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ. Вивчити правила с. 147, зробити вправу 329.
ІНФОРМАЦІЮ ПРО ВИКОНАННЯ У ПРИВАТНІ ПОВІДОМЛЕННЯ (viber)
До  08.04.2020

08.04.2020
УКРАЇНСЬКА МОВА, 8  клас
ТЕМА. Відокремлені прикладки.
ЗАВДАННЯ. Опрацювати матеріал  с. 152 - 153, зробити вправи 336 - 339.
ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ. Вивчити правила с. 152 - 153, зробити вправу 344.
ІНФОРМАЦІЮ ПРО ВИКОНАННЯ У ПРИВАТНІ ПОВІДОМЛЕННЯ (viber)
До  13.04.2020

13.04.2020
УКРАЇНСЬКА МОВА, 8  клас
ТЕМА. Відокремлені додатки. Розділові знаки в реченнях з відокремленими додатками.
ЗАВДАННЯ. Опрацювати матеріал с. 157, зробити вправи 348 – 350, 353.
ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ. Вивчити правила с. 157, зробити вправу 352.
ІНФОРМАЦІЮ ПРО ВИКОНАННЯ У ПРИВАТНІ ПОВІДОМЛЕННЯ (viber)
До  15.04.2020

УКРАЇНСЬКА МОВА
27.04.2020; 29.04.2020
УКРАЇНСЬКА МОВА, 8  клас
ТЕМА. Відокремлені  члени речення. Розділові знаки при них. Тренувальні вправи.
ЗАВДАННЯ. Повторити матеріал  с. 147, 152 – 153, 157, 159 - 160. Зробити вправи 345, 354, 366.
ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ. Повторити правила с. 147, 152 – 153, 157, 159 – 160, зробити вправу 370.
ІНФОРМАЦІЮ ПРО ВИКОНАННЯ У ПРИВАТНІ ПОВІДОМЛЕННЯ (viber)
До  04.05.2020

04.05.2020
УКРАЇНСЬКА МОВА, 8  клас
ТЕМА. Контрольна робота (диктант).
ЗАВДАННЯ. Текст диктанту.
ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ. Повторити правила з теми «Відокремлені члени речення».

06.05.2020
УКРАЇНСЬКА МОВА, 8  клас
ТЕМА. Розвиток мовлення.  Письмовий твір-опис пам’ятки історії й культури на основі особистих спостережень і вражень у художньому стилі (з використанням відокремлених означень і обставин).
ЗАВДАННЯ. Зробити вправи 433 – 434.
ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ. Зробити вправу 435.
ІНФОРМАЦІЮ ПРО ВИКОНАННЯ У ПРИВАТНІ ПОВІДОМЛЕННЯ (viber)

До  13.05.2020
15.04.2020
УКРАЇНСЬКА МОВА, 8  клас
ТЕМА. Відокремлені обставини, способи їх вираження. Розділові знаки в реченнях з відокремленими обставинами.
ЗАВДАННЯ. Опрацювати матеріал с. 159 - 160, зробити вправи 359, 361 – 363.
ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ. Вивчити правила с. 159 - 160, зробити вправу 368.
ІНФОРМАЦІЮ ПРО ВИКОНАННЯ У ПРИВАТНІ ПОВІДОМЛЕННЯ (viber)
До  22.04.2020

22.04.2020
УКРАЇНСЬКА МОВА, 8  клас
ТЕМА. Відокремлені члени речення. Розділові знаки при них. Тренувальні вправи.
ЗАВДАННЯ. Повторити матеріал с. 147, 152 – 153, 157, 159 - 160, зробити вправи 324, 342, 343, 355, 365.
ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ. Вивчити правила с. 147, 152 – 153, 157, 159 - 160, зробити вправу 369.
ІНФОРМАЦІЮ ПРО ВИКОНАННЯ У ПРИВАТНІ ПОВІДОМЛЕННЯ (viber)
До  27.04.2020


УКРАЇНСЬКА МОВА
27.04.2020; 29.04.2020
УКРАЇНСЬКА МОВА, 8  клас
ТЕМА. Відокремлені  члени речення. Розділові знаки при них. Тренувальні вправи.
ЗАВДАННЯ. Повторити матеріал  с. 147, 152 – 153, 157, 159 - 160. Зробити вправи 345, 354, 366.
ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ. Повторити правила с. 147, 152 – 153, 157, 159 – 160, зробити вправу 370.
ІНФОРМАЦІЮ ПРО ВИКОНАННЯ У ПРИВАТНІ ПОВІДОМЛЕННЯ (viber)
До  04.05.2020

04.05.2020
УКРАЇНСЬКА МОВА, 8  клас
ТЕМА. Контрольна робота (диктант).
ЗАВДАННЯ. Текст диктанту.
ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ. Повторити правила з теми «Відокремлені члени речення».

06.05.2020
УКРАЇНСЬКА МОВА, 8  клас
ТЕМА. Розвиток мовлення.  Письмовий твір-опис пам’ятки історії й культури на основі особистих спостережень і вражень у художньому стилі (з використанням відокремлених означень і обставин).
ЗАВДАННЯ. Зробити вправи 433 – 434.
ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ. Зробити вправу 435.
ІНФОРМАЦІЮ ПРО ВИКОНАННЯ У ПРИВАТНІ ПОВІДОМЛЕННЯ (viber)
До  13.05.2020

УКРАЇНСЬКА МОВА
13.05.2020
УКРАЇНСЬКА МОВА, 8  клас
ТЕМА. Відокремлені  уточнювальні  члени речення. Розділові знаки в реченнях з  уточнювальними членами.
ЗАВДАННЯ. Опрацювати матеріал  с. 164, зробити вправи 373, 377, 378.
ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ. Вивчити правила с. 164, зробити вправу 379.
ІНФОРМАЦІЮ ПРО ВИКОНАННЯ У ПРИВАТНІ ПОВІДОМЛЕННЯ (viber)
До  18.05.2020

18.05.2020
УКРАЇНСЬКА МОВА, 8  клас
ТЕМА. Розвиток мовлення. Аналіз письмового твору.
ЗАВДАННЯ. Робота виконується після повернення вчителем перевірених робіт.
Опрацювання учнем допущених помилок.
ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ. Закінчити роботу.
ІНФОРМАЦІЮ ПРО ВИКОНАННЯ У ПРИВАТНІ ПОВІДОМЛЕННЯ (viber)
До  20.05.2020

20.05.2020
УКРАЇНСЬКА МОВА, 8  клас
ТЕМА. Узагальнення вивченого з теми «Речення з відокремленими членами».
ЗАВДАННЯ. Повторити правила з теми  «Речення з відокремленими членами», зробити вправи 382 - 385.
ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ. Підготуватися до контрольної роботи з теми  «Речення з відокремленими членами», виконати  завдання с. 169 – 171.
ІНФОРМАЦІЮ ПРО ВИКОНАННЯ У ПРИВАТНІ ПОВІДОМЛЕННЯ (viber)
До  25.05.2020


УКРАЇНСЬКА МОВА  9 клас

УКРАЇНСЬКА МОВА
16.03. 2020
УКРАЇНСЬКА МОВА, 9 клас
ТЕМА. Двокрапка між частинами безсполучникового складного речення.
ЗАВДАННЯ. Опрацювати матеріал  с. 146 – 147, зробити вправи 308, 310, 314, 317,319,321.
ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ. Вивчити правила с. 146 - 147, зробити вправу 322.
ІНФОРМАЦІЮ ПРО ВИКОНАННЯ У ПРИВАТНІ ПОВІДОМЛЕННЯ (viber)
До  19.03.2020

УКРАЇНСЬКА МОВА
19.03. 2020
УКРАЇНСЬКА МОВА, 9 клас
ТЕМА. Розвиток мовлення. Контрольний письмовий твір-роздум на морально-етичну тему в публіцистичному стилі (орієнтовні теми: «Своє, рідне — своєрідне», «Як відшукати свій шлях у житті», «Чи зможуть з часом селфі замінити родинні фотографії») з використанням безсполучникових речень.
ЗАВДАННЯ.
Публіцистичний стиль
Основною сферою застосування текстів публіцистичного стилю є суспільно-політичне життя. Ознаками стилю є інформативність, логічність, фактографічність, точність (ці риси єднають його з науковим), образність, піднесеність, емоційність, експресивність (цими рисами публіцистичний стиль подібний до художнього).
Серед мовних ознак — уживання суспільно-політичної лексики, емоційно-забарвлених слів, риторичних запитань. Стверджень та звертань, окличних речень. Ознакою, властивою власне публіцистичному стилю, є відверта підкреслена оцінність, що виявляється в уживанні оцінних слів.
 Словникова робота.
— З’ясуйте значення слів мораль, етика.
Мораль — система поглядів, уявлень, норм і оцінок, що регулюють поведінку людей.
Етика — наука, що вивчає мораль; норми поведінки, сукупність моральних правил певної соціальної групи. Етика як наука прагне дати відповіді на питання, що таке добро і зло, совість і честь, обов’язок, гідність, гуманність, відповідальність тощо.
Матеріалом для творів на морапьно-етичну тему здебільшого є саме життя. Кожна людина повинна навчитися спостерігати навколишній світ, аналізувати думки і вчинки людей та на підставі прийнятих у суспільстві морально-етичних норм і власного досвіду робити правильні висновки.
Ознайомлення зі структурою твору.
Здебільшого твір вибудовується у формі твору-роздуму і відповідає такій схемі.
  1. ВСТУП (підведення до проблеми: чому я над цим замислився — став учасником чи свідком якоїсь події, щось почув чи прочитав).
  2. ТЕЗА ТВОРУ.
  3. Доказ на підтвердження або спростування тези.
  4. Доказ (або приклад).
  5. Доказ (або приклад).
III. ВИСНОВКИ.
Ознайомлення із тематикою творчих робіт.
Перелік рекомендованих тем
  1. Своє, рідне — своєрідне.
  2. У чому призначення людини?
  3. Людина — це обов’язок, а не титул.
  4. Чи легко бути молодим?
  5. Доброта — це порятунок людства, життєдайний дар чи непотрібний пережиток?
  6. Чи можна навчитися відчувати чужий біль?
  7. Даймо на працю для України серце, і розум, і руки.
  8. Правді в очі дивіться прямо.
  9. Ти кермуй туди спокійно, де горить мета твоя.
  10. Цінуйте кожну мить життя.
  11. Чого сьогодні не вистачає українцям?
  12. Що нам потрібно відроджувати?
— Які з тем викликали найбільшу зацікавленість? Чому? Обгрунтуйте свій вибір.
Робота з текстами.
— Проаналізуйте запропонований текст . Визначте, чи відповідає їх побудова схемі твору-роздуму, визначте мовностильові особливості текстів, їх недоліки (якщо є).
Кого можна назвати справжнім другом
На мою думку, справжнього друга можна визначити лише в різних життєвих ситуаціях. Адже не кожен зможе розділити горе чи радість свого друга так, як власне.
По-перше, справжній товариш ніколи не покине в біді. Він надасть перевагу самому бути скривдженим, аніж бачити страждання друга. Саме самопожертвою, бажанням прийти на допомогу в скрутну хвилину можна визначити справжнього друга.
Прикладом найвищого вияву дружби може слугувати Низ та Евріал з бурлескно-травестійної поеми І. Котляревського «Енеїда». Евріал, незважаючи на те що в нього була старенька мати, готовий пожертвувати своїм життям заради спасіння друга. Герой іде на смерть — на бій із рутульцями. Низ, побачивши мертве тіло товариша, стріляє з лука у ворогів, щоб помститися за смерть побратима. Саме це і є прикладом справжньої дружби, яка виявляється не в словах, а у вчинках.
По-друге, люди часто допускаються фатальної помилки, обираючи друга за привабливою зовнішністю. Проте зовнішня краса не завжди означає багатий духовний світ і здатність стати щирим товаришем. Доречними будуть слова Г. Сковороди: «Визначай смак горіха не по шкаралупі, а по ядру».
Яскравим прикладом може бути історія з життя моєї знайомої. Дівчина завжди обирала друзів за зовнішніми ознаками, сподіваючись, що в такий спосіб знайде віддану людину. Проте жодна дружба не тривала довго. Одного разу в школі вона зустріла дівчину, яка не мала ні стрункої постави, ні дорогого вбрання, але була щирою та вірною. Школярки потоваришували й ще досі є найкращими подругами. Цей факт — приклад того, що справжній товариш має бути красивий душею, а не обличчям.
Отже, справжнього друга можна визначити лише в радості чи горі. Така людина завжди прийде на допомогу і навіть знехтує власними інтересами заради щастя іншого. Шукаючи вірного друга, звертай увагу на його внутрішній світ. А той, хто не здатен оцінити душі людини, не зможе оцінити нічого: ні привабливої зовнішності, ні ширості дружби, ні потворності.
Ознайомлення з пам’яткою «Як складати твори на морально-етичну тему в публіцистичному стилі».
Послідовність роботи
Написання роботи треба розпочати з осмислення запропонованої вчителем (або самостійно вибраної)теми та визначення меж теми. Потрібно з’ясувати, що саме треба сказати чи написати, щоб розкрити тему, що для розкриття теми є найважливішим, що менш важливим, але все ж бажаним, від чого слід відмовитися через несуттєвість чи неактуальність.
Після цього обміркувати головну думку майбутнього твору — висновок, який має випливати з усього сказаного чи написаного.
Наступний етап — це добір відповідного фактичного матеріалу та його систематизація. Джерелом фактів для розкриття теми може служити досвід автора майбутнього твору, інформація, одержана ним від учасників або свідків певних подій, статистичні дані з довідників, підручників, періодики. Авторові не слід нехтувати також власною уявою.
Систематизувати ретельно зібраний фактичний матеріал найкраще у вигляді плану твору.
Після складання плану переходимо до наступного етапу — створення тексту.
Вимоги до твору:
  • чітке формулювання тези;
  • добір чітких і вичерпних аргументів на її підтвердження або спростування;
  • логічність і послідовність викладу думок;
  • точність висновків.
Важливе завдання — добір виражальних засобів мови (слів, граматичних форм, синтаксичних конструкцій), що відповідають вимогам вибраного стилю.
ПАМ’ЯТКА
«Як складати твори на морально-етичну тему в публіцистичному стилі»
  1. Продумати тему твору та його зміст.
  2. Опрацювати необхідну літературу.
  3. Визначити основну думку твору.
  4. Продумати послідовність твору-роздуму, дотримуючись його композиційних особливостей (вступ, основна частина,, висновок).
  5. Самостійно скласти план висловлення.
  6. Обрати стиль викладу.
  7. Під час написання твору необхідно дбати про розкриття його теми.
  8. Бути уважним до вживання мовних засобів у творі.
  9. Відтворити твір спочатку подумки, а потім — у писемній формі.
Написання роботи на чернетці, добирання епіграфа (за бажанням учнів).
Саморедагування твору та переписування в зошити.
Самостійна перевірка написаного.
ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ. Повторити правила з теми «Безсполучникове складне речення».
ІНФОРМАЦІЮ ПРО ВИКОНАННЯ У ПРИВАТНІ ПОВІДОМЛЕННЯ (viber)
До  30.03.2020

30.03. 2020
УКРАЇНСЬКА МОВА, 9 клас
ТЕМА. Тире між частинами безсполучникового складного речення.
ЗАВДАННЯ. Опрацювати матеріал  с. 152 – 153, зробити вправи 328,332,336,339,340,
ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ. Вивчити правила с. 152 – 153, зробити вправу 345.
ІНФОРМАЦІЮ ПРО ВИКОНАННЯ У ПРИВАТНІ ПОВІДОМЛЕННЯ (viber)
До  02.04.2020
УКРАЇНСЬКА МОВА

02.04. 2020
УКРАЇНСЬКА МОВА, 9 клас
ТЕМА. Узагальнення вивченого з теми «Безсполучникове складне речення».
ЗАВДАННЯ. Зробити вправи 349 – 356.
ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ. Підготуватися до контрольної роботи з теми «Безсполучникове складне речення». Виконати завдання с. 161 – 162.
ІНФОРМАЦІЮ ПРО ВИКОНАННЯ У ПРИВАТНІ ПОВІДОМЛЕННЯ (viber)
До  06.04.2020

06.04.2020
УКРАЇНСЬКА МОВА, 9 клас
ТЕМА. Контрольна робота №4 (тести). Безсполучникове складне речення.
ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ. Повторити правила теми «Безсполучникове складне речення».

09.04.2020
УКРАЇНСЬКА МОВА, 9 клас
ТЕМА. Складне речення із сурядним і підрядним зв'язком.
ЗАВДАННЯ. Опрацювати матеріал  с. 166 – 167, зробити вправи 359 – 363.
ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ.  Вивчити правила с. 166 – 167, зробити вправу 366.
ІНФОРМАЦІЮ ПРО ВИКОНАННЯ У ПРИВАТНІ ПОВІДОМЛЕННЯ (viber)
До  13.04.2020

13.04.2020
УКРАЇНСЬКА МОВА, 9 клас
ТЕМА. Розділові знаки в складному реченні із сурядним і підрядним зв’язком.
ЗАВДАННЯ. Опрацювати матеріал  с. 170 – 171, зробити вправи 371 – 374.
ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ. Вивчити правила с. 170 – 171, зробити вправу 376.
ІНФОРМАЦІЮ ПРО ВИКОНАННЯ У ПРИВАТНІ ПОВІДОМЛЕННЯ (viber)
До  16.04.2020

16.04.2020
УКРАЇНСЬКА МОВА, 9 клас
ТЕМА. Складне  речення із сполучниковим і безсполучниковим зв’язком. Синонімія сполучникових і безсполучникових речень.
ЗАВДАННЯ. Опрацювати матеріал  с. 174, зробити вправи 381, 383, 384, 387.
ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ. Вивчити правила с. 174, зробити вправу 395.
ІНФОРМАЦІЮ ПРО ВИКОНАННЯ У ПРИВАТНІ ПОВІДОМЛЕННЯ (viber)
До  23.04.2020

23.04.2020
УКРАЇНСЬКА МОВА, 9 клас
ТЕМА. Узагальнення вивченого з теми «Складне речення з різними видами сполучникового й безсполучникового зв’язку».
ЗАВДАННЯ. Зробити вправи 397, 398, 400, 404.
ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ.  Повторити матеріал з теми «Складне речення з різними видами сполучникового й безсполучникового зв’язку»,  виконати завдання с. 183 – 184.
ІНФОРМАЦІЮ ПРО ВИКОНАННЯ У ПРИВАТНІ ПОВІДОМЛЕННЯ (viber)

До  27.04.2020

УКРАЇНСЬКА МОВА
27.04.2020
УКРАЇНСЬКА МОВА, 9 клас
ТЕМА. Контрольний вибірковий письмовий переказ тексту наукового стилю (з використанням складних речень з різними видами зв’язку).
ЗАВДАННЯ. Бесіда за питаннями.
— Які ви знаєте стилі мовлення?
— Які ознаки характерні для наукового стилю?
— Чим відрізняється науковий стиль від інших стилів?
— Які є види переказів?
— Який переказ називають вибірковим? Аргументуйте свою думку.
 Робота з текстами наукового стилю.
Читання текстів.
— Визначте стиль, тип, тему й основну думку кожного тексту. Що їх об’єднує?
— Назвіть мовні і стилістичні особливості поданих уривків.
— Виділіть з текстів головну інформацію для розкриття теми вибіркового переказу.

Текст № 1
Книжка, книга — неперіодичне друковане видання з певною кількістю сторінок (за критеріями ЮНЕСКО — не менше 48) у вигляді зброшурованих аркушів друкованого матеріалу; набір письмових, друкованих, ілюстрованих аркушів, як правило, скріплених з одного боку. Сторони аркуша називають сторінками.
Книжка є об’єктом вивчення книгознавства. Описом книг й інформуванням про них читачів займається бібліографія.
Історія книжки тісно пов’язана із створенням і розвитком писемності. Як матеріал для письма в різний час використовували кору дерева, полотно, глиняні таблички, шкіру, папірус, пергамент.
У Давньому Єгипті сувій як форма книги відомий з IV тис. до н.е.
Звідти сувій, за свідченням Геродота, був запозичений греками, які з часом перейшли з папірусу на пергамент. У Давній Греції пергаментні сувої набули поширення з V-IV ст. до н. е., у Давньому Римі — з III—II ст. до н. е.
В античні часи сувій був основною формою рукописної книги. Така книга складалася з багатьох склеєних між собою аркушів папірусу. Пергаментні аркуші зшивалися у сувій.
У IV-V ст. сувій поступово був витіснений такою формою книжки, як кодекс, тобто зшиток пергаментних чи папірусних аркушів.

Текст № 2
Рукописна книга — кодекс, що містить твір (або збірку творів) художнього, релігійного, юридичного чи іншого зміст)', написаний вручну.
Найдавніші рукописні книги в Україні з’явились у період Київської Русі із запровадженням християнства. У І половині XI ст. князь Ярослав Мудрий заснував при Софійському соборі скрипторій (майстерню для переписування книг), забезпечений великою бібліотекою, кваліфікованими писарями і художниками. Саме звідси вийшли найдавніші рукописні пам’ятки: Остромирове Євангеліє (1056— 1057), Ізборники Святослава (1073 і 1076). Книжна справа в цей час була добре налагоджена і в Києво-Печерській лаврі. У XII-XIV.CT. важливими центрами книгописання стають монастирі Галицько-Волинського князівства (звідси, ймовірно, походять Христинопольський Апостол, XII ст.; Бучацьке Євангеліє, ХІІ-ХІІІ ст.; Добрилове Євангеліє, 1164; Холмське Євангеліє, кінець XII ст.; Євсієве Євангеліє, 1273; а також Чернігівського, Новгород-Сіверського, Переяславського князівств (пам’ятки не збереглися).
До київського книжкового осередку належить найвидатніша пам’ятка рукописного мистецтва ранньої доби — Київський Псалтир (1397), озлоблений 302 високохудожніми мініатюрами.
Найдавніші книги переписувались уставом — високим, урочистим письмом, що передбачало пропорційність кожного знаку.

Текст № З
Пересопницьке Євангеліє — визначна рукописна пам’ятка староукраїнської мови та мистецтва XVI ст., писана у монастирі в Пересолниці (Волинь). Один із перших українських перекладів канонічного тексту Четвероєвангелія.
Пересопницьке Євангеліє являє собою книгу великого розміру, оправлену у дубові дошки, обтягнуті зеленим оксамитом. Текст написано на пергаменті чорним чорнилом уставом. На кожній сторінці 20 рядків основного тексту. Усіх аркушів налічується 482, тобто 964 сторінки. Циноброю (червоною фарбою) виконано нумерацію глав, початкові літери глав, зауваження на полях. Євангеліє складається із 63 зошитів по 10 аркушів у кожному. У рукопису складна система розділових знаків. Крім того, є ще «дробне» письмо, яким виписані всі приписки, післямови.
Ця книга заслужено вважається символом української нації.
Важливим аспектом цінності книги є художнє оформлення. Рукопис багато орнаментований: різнокольорові високохудожні мініатюри, заставки, ініціали, кінцівки з українськими мотивами.
Вага пам’ятки — 9 кг 300 г, розмір — 380x240 мм.

Текст № 4
Першою друкованою книгою, автором якої був українець за походженням, вважається видання, що з’явилося у 1483 р. Автор її — Юрій Дрогобич (Котермак), син убогого ремісника Михайла Котермака з Дрогобича, який став ученим з європейським іменем, одним з перших українських докторів філософії і медицини. Називалась книжка «Прогностична оцінка поточного 1483 року...», а видав її відомий римський друкар Є. Зільберт тиражем близько 500 примірників. Книга містить цінні для тогочасного читача відомості з астрономії, географії, метеорології, медицини. Надрукована вона була у Римі форматом 18,5x13 см.

Текст № 5
Першою книгою, надрукованою в Україні механічним способом, був «Апостол», виданий у 1574 р. у Львові І. Федоровим.
Містить традиційний церковнослов’янський переклад «Діянь і послань апостольських».
Львівський «Апостол» являє собою велику наукову й історичну цінність як первенець книгодрукування в Україні.
Надрукований на 278 аркушах по 25 рядків тексту на кожній сторінці.
Мав неабияке художнє оформлення — гравюри, герби Г. Ходкевича (покровителя І. Федорова), зображення апостола Луки, герб Львова. Тираж книги — приблизно 1000-1200 примірників.
На сьогодні збереглося близько 100 примірників видання у найбільших книгозбірнях України та інших країн (3 енциклопедії).

Робота з пам’яткою «Як готуватися до вибіркового переказу тексту наукового стилю».
ПАМ'ЯТКА
«Як готуватися до вибіркового переказу тексту наукового стилю»
  1. Прочитати тексти, з яких потрібно вибрати матеріал для переказу.
  2. Визначити основну думку опрацьованих текстів.
  3. Вибрати з текстів лише той матеріал, який необхідний для повного розкриття пропонованої теми.
  4. Визначити основну думку переказу (вона може збігатися або ні з основною думкою текстів).
  5. Визначити композицію переказу, тип мовлення.
  6. Виписати слова-терміни.
  7. Скласти складний план вибіркового переказу.
  8. Дібрати слова та речення для зв’язку частин тексту.
  9. Написати вибірковий переказ тексту наукового стилю (на основі кількох джерел).

 Складання вибіркового переказу текстів наукового стилю на чернетках.
— Виділіть мікротеми й самостійно сформуйте пункти складного плану вибіркового переказу наукового тексту на тему «З історії книг».
Написання вибіркового переказу тексту наукового стилю на окремих аркушах.
ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ. Закінчити роботу.
ІНФОРМАЦІЮ ПРО ВИКОНАННЯ У ПРИВАТНІ ПОВІДОМЛЕННЯ (viber)
До  30.04.2020

30.04.2020
УКРАЇНСЬКА МОВА, 9 клас
ТЕМА. Текст, його основні ознаки.
ЗАВДАННЯ. Опрацювати матеріал  с. 189, зробити вправи 407,408, 410,411.
ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ.  Вивчити правила с. 189, зробити вправу 412.
ІНФОРМАЦІЮ ПРО ВИКОНАННЯ У ПРИВАТНІ ПОВІДОМЛЕННЯ (viber)
До  04.05.2020

04.05.2020
УКРАЇНСЬКА МОВА, 9 клас
ТЕМА. Контрольна робота (диктант).
ЗАВДАННЯ. Текст диктанту.
ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ. Повторити правила с. 189.

07.05.2020
УКРАЇНСЬКА МОВА, 9 клас
ТЕМА. Розвиток мовлення. Тези прочитаних публіцистичної чи науково-пізнавальної статей.
ЗАВДАННЯ. Опрацювати матеріал  с. 246 - 247, зробити вправу 521.
ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ. Зробити вправу 522.
ІНФОРМАЦІЮ ПРО ВИКОНАННЯ У ПРИВАТНІ ПОВІДОМЛЕННЯ (viber)
До  14.05.2020


УКРАЇНСЬКА МОВА
14.05.2020
УКРАЇНСЬКА МОВА, 9 клас
ТЕМА. Будова тексту. Мікротема й абзац. Ключові слова в тексті й абзаці.
ЗАВДАННЯ. Опрацювати матеріал с. 192, зробити вправи 414, 416 -  418.
ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ.  Вивчити правило с. 192, зробити вправу 421.
ІНФОРМАЦІЮ ПРО ВИКОНАННЯ У ПРИВАТНІ ПОВІДОМЛЕННЯ (viber)
До  18.05.2020

18.05.2020
УКРАЇНСЬКА МОВА, 9 клас
ТЕМА. Розвиток мовлення (письмово). Конспект сприйнятого на слух науково-навчального тексту.
ЗАВДАННЯ. Опрацювати матеріал  с. 248 - 249, зробити вправу 523.
ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ.  Закінчити роботу.
ІНФОРМАЦІЮ ПРО ВИКОНАННЯ У ПРИВАТНІ ПОВІДОМЛЕННЯ (viber)
До  21.05.2020

21.05.2020
УКРАЇНСЬКА МОВА, 9 клас
ТЕМА. Види і засоби міжфразового зв’язку в тексті (повторення й узагальнення). Повторення вивчених розділових знаків у простому і складному реченнях.
ЗАВДАННЯ. Опрацювати матеріал  с. 195 - 196, зробити вправи 424 – 426, 428.
ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ. Вивчити правила с. 195 - 196, зробити вправу 431.
ІНФОРМАЦІЮ ПРО ВИКОНАННЯ У ПРИВАТНІ ПОВІДОМЛЕННЯ (viber)
До  25.05.2020









Комментариев нет:

Отправить комментарий